قاسمی: ایران از سیاست مسالمت‌آمیز در عرصه جهانی پیروی می‌کند
(last modified 1396-05-16T08:08:28+00:00 )
اسد 16, 1396 12:38 Asia/Kabul
  •  قاسمی: ایران از سیاست مسالمت‌آمیز در عرصه جهانی پیروی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است از سیاست مسالمت‌آمیز در عرصه جهانی پیروی کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی، درباره برنامه‌های این وزارتخانه پس از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفید حکم «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط با کشورهای جهان و نیز حضور گسترده مهمانان خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: تعامل با کشورهای جهان در آغاز دولت دوازدهم مورد توجه مسوولان ایران قرار دارد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره لحاظ می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین درباره ادعای برخی از کشورها از جمله آمریکا درخصوص توان موشکی ایران اظهار کرد: ادعاهای آنان دور از واقعیت و بی‌جا است، زیرا توان موشکی ایران موضوعی داخلی و دفاعی است و با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیز مغایرتی ندارد.

قاسمی درباره سفر «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران برای پیگیری تاسیس دفتر این اتحادیه در تهران نیز گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و پس از رسیدن به نتیجه و تفاهم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره سفر اخیر «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق به عربستان و رد ادعای دخالت ایران در امور داخلی عراق تاکید کرد: ایران و عراق با توجه به حجم روابط، همکاری‌های خوبی با هم دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برخی از مذاکرات خارج از توافق آستانه درباره سوریه نیز تصریح کرد: هدف ایران برقراری آتش‌بس و تثبیت امنیت در سوریه است و هر کشوری که بتواند به یکپارچگی سوریه کمک کند، تهران از آن حمایت می‌کند.

قاسمی افزود: مذاکرات آستانه درباره سوریه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری و اواخر ماه اوت ادامه خواهد یافت که کمک فراوانی به ثبات و امنیت این کشور خواهد کرد.

 

کلیدواژه