عراقچی: پایبند نبودن به برجام هزینه جدی خواهد داشت
(last modified 1396-05-20T08:36:21+00:00 )
اسد 20, 1396 13:06 Asia/Kabul
  • عراقچی: پایبند نبودن به برجام هزینه جدی خواهد داشت

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ، پایبند نبودن به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای طرف های آن هزینه جدی خواهد داشت و در صورت نقض برجام ، ایران برای هر احتمالی آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در سخنانی در بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن درباره برجام و تاثیر ابعاد آن در سطح بین المللی و منطقه ای، تاکید کرد: برجام از جایگاهی قوی در سطح بین الملل برخوردار است و نه تنها توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بلکه از سوی اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل حمایت می شود.

عراقچی بهانه جویی های آمریکا و اعمال بسته تحریمی به دلیل برنامه های موشکی ایران را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: برنامه موشکی ایران محصول توانمندی های مردم ایران است و این برنامه دفاعی و جنبه بازدارندگی دارد.

وی همچنین با اشاره به سوابق روابط ایران و ژاپن گفت: همکاری های اقتصادی ایران و ژاپن در پسابرجام روند رو به رشدی را آغاز کرده است و انتظار می رود در آینده با سرعت بیشتری ارتقا و توسعه یابد.

معاون وزیر امور خارجه ایران به حضور بازیگران مختلف در منطقه اشاره و تاکید کرد: ایران یکی از باثبات ترین و امن ترین کشورهای منطقه است و بر خلاف بسیاری کشورهای دیگر، منشا قدرت و توان آن تنها مردم ایران هستند.

گفت‌وگو  در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین المللی و همچنین برجام از محورهای رایزنی معاون وزیر امور خارجه ایران با مقامات ژاپن در سفر به توکیو است.

 

کلیدواژه