اسد 22, 1396 08:40 Asia/Kabul
  • سرتیپ سلامی: داعش، محصول مشترک اسرائیل، آمریکا و انگلیس است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: پدیده داعش و تروریسم تکفیری در جهان اسلام، محصول مشترک سیاست آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام است.

«سردار سرتیپ حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب در گفت وگو با برنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران، درباره نحوه ایجاد گروه تروریستی داعش از سوی آمریکا در خاورمیانه، افزود: آمریکا و متحدانش برای مدیریت بحران نیاز به نیرویی داشتند که بتواند ضعف‌هایشان را جبران و درگیری‌های طائفه‌ای و تفرقه میان شیعه و سنی ایجاد کند.

سرتیپ سلامی، تصریح کرد: آمریکا برای گسستن جهان اسلام توطئه خطرناک داعش را ایجاد کرده است، اما اروپا و آمریکا باید منتظر باشند که روزی منافع حیاتی‌شان توسط داعش تهدید شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، داخلی کردن درگیری‌ها در کشورهای اسلامی را مطلوب رژیم صهیونیستی دانست و گفت: راهبرد آمریکا در منطقه تولید ناامنی و ایجاد موازنه قدرت برای سیطره اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر کُل منطقه است.

سرتیپ سلامی با هشدار درباره ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس تاکید کرد: امنیت انرژی، تجارت و بقای آمریکا و رژیم‌های متحد واشنگتن با بقای امنیت خلیج فارس گره خورده است و جنگ در این منطقه همه منافع آمریکا و متخدانش را در برمی‌گیرد و به سمت رژیم صهیونیستی و نابودی آنان کشیده خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه بساط داعش به زودی جمع خواهد شد، گفت: داعش تاکنون پاسخ اقدامات خود علیه ایران را دریافت کرده است و ایران به هر نوع اقدامی احتمالی پاسخ سخت خواهد داد.

کلیدواژه