اسد 23, 1396 08:09 Asia/Kabul
  •  سرتیپ اشتری: امنیت عراق، امنیت ایران است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران، امنیت و پیشرفت عراق را امنیت و پیشرفت خود می‌داند.

«سردار سرتیپ حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی ایران روز یکشنبه در دیدار «قاسم الأعرجی» وزیر کشور عراق در تهران با تقدیر از مقاومت مردم و ارتش عراق در برابر گروه‌های تروریستی، افزود: پلیس ایران آمادگی دارد تجربه‌های خود را در اختیار پلیس عراق قرار دهد و از تجربه‌های پلیس عراق مقابل تروریست‌ها استفاده کند.

سرتیپ اشتری گفت: نیروی انتظامی ایران در حوزه‌های مختلف آماده تبادل اطلاعات و تجربه‌ها، مقابله با جرائم سازمان‌یافته و ارائه هر گونه آموزش به پلیس عراق است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران، ایران و عراق را دارای دشمن و هدف مشترک دانست و تصریح کرد: دو کشور باید ضمن حفظ استقلال، تلاش کنند بیگانگان را از سرزمین‌های خود دور و باقیمانده داعش را نابود کنند.

سرتیپ اشتری، علاقمندی مردم ایران به عتبات عالیات در عراق و علاقمندی مردم عراق به امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان در ایران را اشتراک دو کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران و عراق باید درباره حرکت پیاده میلیون‌ها زائر ایرانی به سمت عتبات عالیات در عراق در اربعین حسینی هماهنگی خاص با هدف رعایت حفظ نظم و مقررات انجام دهند.

در همین چارچوب، تفاهم‌نامه همکاری درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه در تهران به امضای « عبدالرضا رحمانی فضلی » و « قاسم الاعرجی » وزیران کشور ایران و عراق رسید. 

 

کلیدواژه