وزیر کشور عراق : گسترش روابط با ایران با جدیت دنبال می شود
(last modified 1396-05-24T12:34:59+00:00 )
اسد 24, 1396 17:04 Asia/Kabul
  •  وزیر کشور عراق : گسترش روابط با ایران با جدیت دنبال می شود

وزیر کشور عراق با تاکید بر این که ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق وجود دارد تصریح کرد : بغداد گسترش همه جانبه روابط با ایران را به صورت جدی پیگیری می کند.

«قاسم الاعرجی» روز سه شنبه در دیدار استاندار «خراسان رضوی» در مشهد (شمال شرق ایران) همچنین با بیان این که هر سال میلیون ها زائر به خصوص در ایام اربعین حسینی از ایران به عراق سفر می کنند خاطر نشان کرد، بغداد برنامه ریزی های ویژه ای را برای تامین امنیت و انضباط زائران انجام داده است.

وزیر کشور عراق با اشاره به این که بغداد تلاش می کند برای تسهیل رفت و آمد زائران خطوط مترو، بزرگراه و حمل و نقل مناسب ایجاد کند ، گفت : پس از بازگشت به عراق ،  احداث خط آهن مشهد - نجف را پیگیری خواهد کرد .

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند خاطر نشان کرد، هر سال تعداد زیادی از زائران ایرانی به عراق و همین طور زائران عراقی به ایران سفر می کنند.

«علیرضا رشیدیان» با تقدیر از تلاش های عراق برای حل مشکلات زائران ایرانی افزود: 320 هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی حضور دارند که بسیاری از آنها علاقه مند هستند در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کنند.

«علیرضا رشیدیان» همچنین با اشاره به این که در استان های خراسان رضوی، قم (جنوب استان تهران) و شیراز (جنوب ایران) معاونت زیارت وجود دارد، به وزیر کشور عراق پیشنهاد کرد معاونت زیارت در شهرهای مذهبی عراق ایجاد شود.

وزیر کشور عراق به منظور زیارت بارگاه منور حضرث ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بامداد امروز (سه شنبه) وارد مشهد شد.

وزیر کشور عراق روز یکشنبه وارد تهران شد و با وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی ایران دیدار و در خصوص تعاملات دوجانبه و گسترش روابط دو کشور گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه