روحانی : اراده سیاسی ایران توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین است
(last modified 1396-05-25T10:05:35+00:00 )
اسد 25, 1396 14:35 Asia/Kabul
  • روحانی : اراده سیاسی ایران توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین است

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر جدید اروگوئه در تهران تاکید کرد: اراده سیاسی ایران، توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه «کارلوس سگاربی‌ فون اشتانماین»  سفیر جدید اروگوئه در تهران، با تاکید بر ضرورت توسعه همکاریهای کنونی دو کشور در حوزه های علمی و فناوری، ابراز امیدواری کرد: بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.

روحانی افزود: دیدگاه ها و مواضع ایران و اروگوئه درباره مسایل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: ایران تلاش برخی قدرتهای بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.

‏«کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین» ‏نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: " مونته ویدئو " مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.

سفیر جدید اروگوئه در تهران تاکید کرد: دیدگاه ها و مواضع ایران و اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست خواهد ماند.

 

کلیدواژه