اسد 26, 1396 05:01 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه/ اردوغان به تهران می‌آید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: همکاری‌های نظامی- دفاعی ایران و ترکیه گسترش می‌یابد.

به گزارش رادیو دری،«سردار سرلشگر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران چهارشنبه‌شب پس از دیدار با مقامات عالی‌رتبه نظامی و سیاسی ترکیه در آنکارا در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دو کشور مصمم به افزایش روابط در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های نظامی و دفاعی هستند.

«سردار سرلشگر محمد باقری» افزود: در گفت وگو با مقامات نظامی امنیتی ترکیه درباره گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی، همکاری‌های مشترک مرزی و مسائل نظامی موافقت شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: تهران و آنکارا همچنین موافقت کردند همکاری‌های آموزشی و پژوهشی داشته باشند؛ از جمله تبادل دانشجو، رفت وآمد ناوها به کشورهای یکدیگر و اعزام ناظر به رزمایش‌های دو طرف را بیش از بیش مدنظر قرار دهند.

«سردار سرلشگر محمد باقری» با بیان اینکه از «خلوصی آکار»  Hulusi Akar رئیس ستاد ارتش ترکیه برای سفر به ایران دعوت کرده است تصریح کرد: درباره برقراری امنیت مرزهای مشترک و اقدامات مثبت ایران همچون انسداد مرزها و برخورد با انواع مختلف قاچاق و مقابله با تروریست‌ها به مقامات ترکیه اطلاعات خوبی ارایه شد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد و کمیسیون راهبردی مشترک با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه