اسد 26, 1396 05:11 Asia/Kabul
  • تمجید عربستان از خدمات درمانی ایران به زائران سرزمین وحی

رئیس بهداشت و درمان عربستان در دیدار رئیس و معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران گفت : خدمات درمانی هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران ، بار زیادی را از دوش وزارت بهداشت عربستان بر می‌دارد .

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا ، «عبدالحمید الصحبی» ‏روز چهارشنبه در دیدار «سید علی مرعشی» ، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر ‏و «پیرحسین کولیوند»، مدیر عملیات پزشکی حج ایران، ضمن ابراز خرسندی از ارائه خدمات پزشکی از سوی هلال‌ احمر ایران به زائران اظهار کرد: عربستان همواره از این فعالیت‌ها و خدمات استقبال می‌کند.

«هاشم النفیس»، رئیس بازرسی بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت عربستان نیز در این دیدار و پس از بازدید از فعالیت‌ بیمارستان هلال‌ احمر ایران در مدینه افزود : راه‌ اندازی این بیمارستان در مدت زمان محدود ، نشان از تجربه بالای ایران در راه‌ اندازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال‌ احمر دارد.

وی همچنین آمادگی ریاض را برای همکاری‌های بیشتر با مراکز درمانی و بیمارستان هلال‌ احمر ایران در عربستان اعلام کرد.

«سید علی مرعشی»، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر ایران هم در این دیدار با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران بیش از نیم قرن سابقه فعالیت پزشکی در حج دارد ، گفت : تهران آمادگی دارد تا تجارب خود را در این زمینه به کشورهای اسلامی منتقل کند.

در مناسک حج امسال 86 هزار 500 زائر ایرانی شرکت می کنند؛ اعزام زائران ایرانی خانه خدا از 8 اسد سال روان آغاز شده است.

 

کلیدواژه