ایران حمله تروریستی در بارسلونای اسپانیا را محکوم کرد
(last modified Fri, 18 Aug 2017 06:38:21 GMT )
اسد 27, 1396 11:08 Asia/Kabul
  • ایران حمله تروریستی در بارسلونای اسپانیا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن اقدامات تروریستی و ضد انسانی در بارسلونای اسپانیا، با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این جنایت ابراز همدردی کرد.

راننده یک خودروی ون دیروز پنجشنبه با هجوم به سمت مردم ، ده ها نفر را در منطقه «لاس رامبلاس» Las Ramblas، مرکز شهر بارسلونا اسپانیا زیر گرفت که در این حمله دستکم 13 نفر کشته و100  نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران ‏روز جمعه با بیان اینکه تروریسم افسار گسیخته کنونی به معضلی جهانی تبدیل شده است گفت: پس از شکست های میدانی و پی در پی تروریست های افراطی در منطقه، گسترش عملیات کور تروریستی در اقصی نقاط جهان در دستور کار این جنایتکاران قرار دارد و کشتار مردم عادی و بیگناه از اهداف شوم آنان است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر اینکه معضلات جهانی راه حلی جهانی دارند، افزود: همه کشورهای صلح طلب و آنانی که مبارزه با تروریسم را در معنای واقعی خود در سر لوحه کار خود دارند، باید اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند و اولویت نخست خود را به مبارزه و ریشه کنی با تروریست اختصاص دهند.

قاسمی ‏با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همواره در خط مقدم مبارزه با افراط گرایی و ترور قرار داشته و هزینه های فراوانی نیز تاکنون پرداخت کرده است، آمادگی ایران را برای کمک و همکاری با جامعه جهانی در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

 

کلیدواژه