مواضع ایران با روسیه در مبارزه با تروریسم نزدیک است
(last modified 1395-06-01T10:50:15+00:00 )
سنبله 01, 1395 15:20 Asia/Kabul
  • مواضع ایران با روسیه در مبارزه با تروریسم نزدیک است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: ایران در مبارزه با داعش و تروریسم مواضع نزدیکی با روسیه دارد.

به گزارش خبرنگار برون مرزی؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان (غرب ایران) گفت: ایران هیچ توافق نامه ای با روسیه در این خصوص ندارد، اما روابط تهران با مسکو در بعضی حوزه ها راهبردی و در چند سال گذشته توسعه زیادی داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به سفر هیات سیاسی - اقتصادی ایران به آمریکای لاتین گفت: آمریکای لاتین با ایران دارای قرابت های زیادی است و بستر سازی کار اقتصادی برای گسترش فعالیت بخش خصوصی از اهداف سفر هیات ایران به شش کشور آمریکای لاتین است.

قاسمی درباره انتشار اخباری مبنی بر سفر رئیس جمهوری ترکیه به تهران هم گفت: ایران روابط خوبی با کشور همسایه ترکیه داشته و دارد و بعد از وقوع کودتا در این کشور، ایران نخستین کشوری بود که به آن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به تهران گفت: در این سفر مذاکرات سازنده و مفیدی بین وزیران امورخارجه دو کشور برگزار و قرار شد تماس ها در سطوح مختلف ادامه یابد.

قاسمی در این حال تاکید کرد: برای سفر اردوغان به تهران تاریخی مشخص نشده است و آنچه در رسانه ها در خصوص سفر رئیس جمهوری ترکیه به ایران مطرح شد، گمانه زنی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره رابطه عربستان با گروهک تروریستی منافقین نیز گفت: عربستان دچار یک توهم جدی است و با توجه به مشکلات داخلی و خارجی دست به یک حرکات نابخردانه می‌زند و راه به جایی هم نخواهد برد.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ایران درباره برجام و اجرای آن از سوی طرف مقابل نیز گفت: اجرای تعهدات در قالب کمیسیونی پیگیری می شود و ممکن است برخی موارد وجود داشته باشند که قطعاْ این موارد رسیدگی خواهد شد.

کلیدواژه