اسد 28, 1396 08:24 Asia/Kabul
  • ظریف: تروریسم نماد هیچ مذهب و نژادی نیست

وزیر خارجه ایران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، از رویکرد دوگانه‌‌ای که در قبال تروریسم وجود دارد، انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز جمعه در پی دو اقدام نژادپرستانه و حمله تروریستی در شهر «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا آمریکا و شهر بارسلون اسپانیا، با انتقاد از رویکرد غرب در توهین به اسلام پس از هر نوع حملات تروریستی در غرب تاکید کرد:  تروریسم به نام نژاد یا مذهب، تروریسم است و نماینده هیچ‌یک نیست.

هفته گذشته در تظاهرات نژادپرستانه در شهر «شارلوتسویل» ویرجینیا آمریکا یکی از اعضای گروه‌های نژادپرست، با خودرو ده‌ها نفر را زیر گرفت؛ بر اثر این اقدام، یک نفر کشته و بیش از 19 نفر زخمی شدند. 

روز پنجشنبه نیز در «لاس رامبلاس» Las Ramblas، مرکز شهر بارسلونا اسپانیا، خودرویی که راننده‌اش عضو گروه تروریستی داعش بود، دهها نفر را زیر گرفت که در این حمله دستکم 13 نفر کشته و 100 نفر دیگر زخمی شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اقدام نژادپرستانه در «شارلوتسویل» ویرجینیا آمریکا را با بی‌میلی محکوم کرد، اما در مورد حمله شهر بارسلون اسپانیا، وی بلافاصله با انتشار توییتی، آنچه وی «تروریسم اسلامی» خواند را عامل این حمله دانست.  

رسانه‌های آمریکایی معتقدند، ترامپ از بیم از دست دادن حمایت گروه‌های نژادپرست و جمهوری‌خواهان تندرو، از محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه خودداری می‌کند.

 

کلیدواژه