اسد 28, 1396 14:54 Asia/Kabul
  • افزایش آمادگی نیروی زمینی ارتش ایران برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش به واسطه تهدیدهای منطقه‌ای ‏با ایجاد یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سطح خوبی افزایش داده است.

«امیر سرتیپ کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ‏روز شنبه در جمع فرماندهان، مسوولان و کارکنان مرکز آموزش توپخانه اصفهان (مرکز ایران) اظهار کرد: تلاش برای ارتقای تحرک و کارآمدی یگان‌ها با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای عملیاتی روز، از اهداف نیروی زمینی ارتش ایران است.

امیر سرتیپ حیدری، وجود یگان بالگردی و توپخانه را از مولفه‌های قدرت نیروی زمینی ارتش ایران عنوان کرد و افزود: نیروی زمینی ارتش ایران با توجه به نیاز یگانی خود در زمینه بالگردی، برنامه‌ و طرح‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سنبله 1395 در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در جهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.