سنبله 01, 1395 17:20 Asia/Kabul
  • رشد کیفی و کمی تولیدات صنعت دفاعی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه سال اخیر، تولیدات صنعت دفاعی ایران رشد کیفی و کمی بالایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز دوشنبه پس از بازدید رئیس واعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از نمایشگاه توانمندی های صنعت دفاعی در تهران افزود: راهبردهای اتخاذ شده موجب شده است، تولیدات صنعت دفاعی رشد کیفی و کمی بالایی داشته باشد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت ها و وظایف وزارت دفاع ایران در حوزه های صنایع دفاعی، مهندسی و عمرانی، دیپلماسی دفاعی و خدماتی، رفاهی افزود: در دوره اخیر با وجود تحریم ها و منابع محدود، گام های بلندی در تقویت بنیه دفاعی و تجهیز و پشتیبانی از نیروهای مسلح ایران برداشته شده است.

سردار دهقان، بهره برداری هدفمند و گسترده از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان را از دیگر راهبردهای وزارت دفاع ایران دانست و افزود: امروز بیش از 1000 شرکت دانش بنیان و 100 دانشگاه در ایران برای تقویت بنیه دفاعی و ارتقاء سطح بازدارندگی با وزارت دفاع همکاری فعال دارند.

وزیر دفاع ایران همچنین بسته شدن پرونده PMD (ابعاد احتمالی نظامی ایران) را از دیگر دستاوردهای مهم وزارت دفاع در دوره اخیر دانست و تأکید کرد: موضوع دفاع یک امر ملی است و به حزب، گروه، دسته و جریان خاصی تعلق ندارد و همه موظفند با تمام قدرت در تقویت این امر مهم گام بردارند.

کلیدواژه