اسد 30, 1396 14:03 Asia/Kabul
  • قاسمی : حفظ ثبات و  امنیت، اولویت منطقه ای سیاست خارجی ایران است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: تلاش برای حفظ ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم، از اهداف منطقه ای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید است.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت دوازدهم ایران و گسترش همکاریها با کشورهای منطقه افزود: تلاش برای ارتقا روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی و کمک به صلح و ثبات منطقه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. قاسمی همچنین تصریح کرد: اولویت دولت دوازدهم در عرصه سیاست خارجی حمایت و حفاظت از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و دستاوردهای آن است که به طرق و روش های مختلف باید پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: برجام توافقی بین‌المللی است و تعداد زیادی از کشورهای جهان حامی این تفاهم هستند که در یک اجماع فراگیر باید از دستاوردهای آن حفاظت شود.

قاسمی درباره سفر سردارسرلشگر پاسدار«محمد حسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه و دیدار با شماری از مقامات عالی‌رتبه این کشور گفت: این سفر یک جهش و گام تکاملی در روند روابط بین تهران و آنکارا بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره روابط تهران - ریاض و اینکه در دولت دوازدهم تغییر در روابط ایران با عربستان ایجاد خواهد شد یا نه، گفت: مقامات عربستانی باید با واقع بینی بیشتر شرایط منطقه را تجزیه و تحلیل کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره نشست آتی آستانه درباره حل بحران در سوریه نیز گفت: نشست ششم آستانه به زودی برگزار خواهد شد.

قاسمی با اشاره به تاثیر نشست‌های آستانه در تحولات بحران سوریه و با بیان اینکه این نشست‌ها جایگزین دیگری ندارد،تصریح کرد: همکاری سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در غالب نشست‌های آستانه درباره سوریه ادامه دارد و اقداماتی که تاکنون در این نشست‌ها صورت گرفته است به عنوان ابزاری موثر و کارآمد می تواند به حل بحران سوریه کمک کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اتهامات برخی از رسانه‌های کویت درباره ارتباط سفارت ایران در کویت با گروه "العبدلی" و اینکه برخی از اعضای این گروه به ایران فرار کرده‌اند و یا در سفارت ایران جلسات خود را برگزار کرده‌اند، گفت: این بار اول نیست که رسانه های کویتی اخباری کذب، دروغ و بی‌ربط ضد ایران منتشر می کنند؛آنها در نیز گذشته ادعای غلطی مطرح کرده بودند که اعضای این گروه به ایران فرار کرده‌اند .