جابری‌انصاری: لبنان نماد همزیستی طوایف مختلف ‏است
(last modified Tue, 22 Aug 2017 09:41:16 GMT )
اسد 31, 1396 14:11 Asia/Kabul
  •  جابری‌انصاری: لبنان نماد همزیستی طوایف مختلف ‏است

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران در دیدار رهبر مذهبی طائفه موحدین دروز لبنان، این کشور را نماد همزیستی طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی و نماد مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریسم ‏عنوان کرد.

«حسین جابری‌انصاری» ‏معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران ‏روز سه‌شنبه در دیدار «شیخ نعیم حسن» رهبر مذهبی طائفه موحدین دروز لبنان در بیروت، با ابراز خرسندی از همدلی و توافق رهبران سیاسی و مذهبی در این کشور، از نقش مثبت طایفه «موحدین دروز» در شکل‌گیری تفاهم ملی و برقراری ثبات سیاسی و اجتماعی در لبنان قدردانی کرد.

جابری‌انصاری افزود: جمهوری اسلامی ایران از همزیستی طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی در لبنان ‏حمایت می‌کند.

«شیخ نعیم حسن» رهبر مذهبی طائفه موحدین دروز لبنان هم در این دیدار با قدردانی از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، نقش تاریخی تهران را در همراهی با امت عربی و اسلامی ستود.

«شیخ نعیم حسن» ‏با ابراز تاسف از فجایع انسانی در منطقه، بازگشت به قرآن و سیره نبوی را تنها راه پایان اختلافات، خشونت‌ و بحران‌های جاری در منطقه دانست.

«حسین جابری‌انصاری» معاون وزیر خارجه ایران روز دوشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد سیاسی و مذهبی لبنان وارد بیروت شد. «حسین جابری‌انصاری» تاکنون با رئیس جمهوری، رئیس پارلمان، وزیر خارجه و رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان دیدار و گفت وگو کرده است.

 

کلیدواژه