سعد الحریری: خواهان گسترش روابط با ایران هستیم
(last modified 1396-06-01T02:10:14+00:00 )
سنبله 01, 1396 06:40 Asia/Kabul
  • سعد الحریری: خواهان گسترش روابط با ایران هستیم

صدراعظم لبنان روز سه شنبه در دیدار «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در بیروت بر ضرورت گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری «سعد الحریری» در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به «حسن روحانی» رئیس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

صدراعظم لبنان همچنین با اشاره بحران های جاری منطقه، رژیم صهیونیستی و تروریسم را دو خطر بزرگ برای لبنان  و منطقه برشمرد.

«حسین جابری انصاری» نیز در این دیدار با تایید  خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم برای لبنان و منطقه تاکید کرد: این دو تهدید، زمینه مشترکی را برای گسترش روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای به وجود آورده است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران همچنین در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان تاکید کرد.

«حسین جابری‌انصاری»  روز دوشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد سیاسی و مذهبی لبنان به بیروت سفر کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در جریان این سفر تاکنون با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، «میشل عون» رئیس جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه، «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و  «شیخ نعیم حسن» رهبر مذهبی طائفه موحدین «دروز» و دیگر مسوولان احزاب لبنانی دیدار و گفت وگو کرده است.

 

کلیدواژه