سنبله 01, 1396 14:51 Asia/Kabul
  • معاون وزیر خارجه ایران: فلسطین قلب امت اسلامی است

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران با رهبران و نمایندگان ائتلاف گروه‌های هشت‌گانه مقاومت فلسطین و گروه‌های شش‌گانه عضو سازمان آزادیبخش فلسطین مستقر در لبنان دیدار و گفت و گو کرد. 

«حسین جابری‌انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار رهبران و نمایندگان ائتلاف گروه‌های هشت‌گانه مقاومت فلسطین و گروه‌های شش‌گانه عضو سازمان آزادیبخش فلسطین مستقر در لبنان، فلسطین را قلب امت اسلامی دانست و گفت: متاسفانه در مشغول شدن کشورهای منطقه به درگیری‌های داخلی، توجه به مساله فلسطین کمرنگ شد، اما موضوع فلسطین در حال بازگشت به مسیر اصلی است.

جابری‌‌انصاری، اولویت نخست جهان اسلام را مساله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: این اولویت نباید تحت هیچ شرایطی تغییر کند. 

«فتحی ابوالعرادات» نماینده جنبش فتح در لبنان، «اسامه حمدان» مسوول روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان و «منیر شفیق» متفکر فلسطینی نیز در این دیدار حمایت‌های تاریخی ملت و دولت ایران را از مبارزات ملت فلسطین ستودند. 

شخصیت‌های فلسطینی همچنین با اشاره به ایستادگی ملت فلسطین و تحقق پیروزی‌های اخیر در مسجدالاقصی تاکید کردند: در حمایت از فلسطین، هیچ طرفی صادق‌تر از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان نیست.

 

کلیدواژه