قاسمی : استقبال ایران از هر گام سازنده همسایگان برای بهبود روابط
(last modified 1396-06-02T10:36:17+00:00 )
سنبله 02, 1396 15:06 Asia/Kabul
  • قاسمی : استقبال ایران از هر گام سازنده همسایگان برای بهبود روابط

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقای روابط فی ما بین همواره استقبال کرده است و بدان ارج می نهد.

به گزارش رادیو دری، بهرام قاسمی امروز پنجشنبه در خصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه ایران ، ضمن تایید این گفتگوی تلفنی اظهار داشت : این تماس شب گذشته انجام شد و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد که ایران از این اقدام دولت قطر استقبال می کند .  وی افزود : قبلا سفیر قطر برای برخی مشورت ها به دوحه فراخوانده شده بود و بازگشت مجددش به تهران تصمیم و اقدامی منطقی و مثبت ارزیابی می شود.

قاسمی گفت : سیاست اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با تمام همسایگان بوده و خواهد بود و ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع مشترک، روابط بهتری با تمام کشورهای همسایه و پیرامونی خود داشته باشد .

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود : تنها راه تامین امنیت و ثبات و فراهم کردن زمینه های توسعه اقتصادی در منطقه ، عادی سازی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه و دخالت نکردن کشورهای فرامنطقه ای در امور منطقه است و ایران آمادگی دارد در جهت تعامل هر چه بیشتر این کشورها و حل و فصل برخی ابهامات و مشکلات میان آنها تلاش کند .

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر بامداد امروز پنجشنبه در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ، بازگشت سفیر دوحه را  به تهران اطلاع داد . قطر سفیر خود را ژانویه سال گذشته تحت فشارهای عربستان به دوحه فراخوانده بود.

کلیدواژه