ولایتی: آمریکا به تعهدهای خود در برجام عمل نکرد
(last modified Sun, 17 Jul 2016 12:48:01 GMT )
سرطان 27, 1395 17:18 Asia/Kabul
  •  ولایتی: آمریکا به تعهدهای خود در برجام عمل نکرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‎ها به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل نکرده‎اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‎ها به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل نکرده‎اند.

به گزارش ایرنا؛ "علی اکبر ولایتی"، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز یکشنبه در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی در تهران تاکید کرد: تحریم‎ها به طور کامل برداشته نشده است، زیرا آمریکا مفادی که در برجام بر آن تاکید شده است را رعایت نمی‎کند.

ولایتی با تاکید بر پایبند بودن ایران بر اصول برجام، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند آمریکایی‎ها شاید تحریم‎های هسته‎ای را بردارند اما به بهانه‎های دیگر دو مرتبه تحریم‎ها را از سر می‎گیرند که این موضوع مورد قبول ایران نیست.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: بر اساس برجام طرف مقابل باید تسهیلات مختلف برای ایران فراهم کند و تحریم‎ها را بردارد تا مشکلی در روابط اقتصادی پیش نیاید، اما هنوز تعهدهای آنان عملی نشده است.

ولایتی همچنین موقعیت ایران در منطقه را مقتدرتر از همیشه دانست و با اشاره وضعیت کنونی عراق، گفت: داعش در فلوجه شکست خورد و روند امنیتی عراق در حال تثبیت است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ثبات و امنیت منطقه، همچنان در کنار مقاومت باقی خواهد ماند.

کلیدواژه