قاسمی: آمریکا به مداخله در امور کشورهای منطقه خاتمه دهد
(last modified Fri, 25 Aug 2017 05:15:49 GMT )
سنبله 03, 1396 09:45 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا به مداخله در امور کشورهای منطقه خاتمه دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با نکوهش استراتژی جدید آمریکا در قبال پاکستان، توقف مداخلات آمریکا در امور داخلی و تعیین تکلیف برای کشورهای منطقه را خواستار شد.

به گزارش ایرنا- بهرام قاسمی پنجشنبه شب افزود: آنچه امروز آمریکا بواسطه آن دیگر کشورها را محکوم می کند- حاصل سال ها سیاست های غلط و نابجای این کشور در منطقه به خصوص افغانستان و استراتژی های فرصت طلبانه و سیاست های یک جانبه گرایانه و دخالت های اشتباه واشنگتن است که ثمره آن چیزی جز تشدید آشوب - تنش - رشد تروریسم و افراط گرایی در منطقه نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با توصیه به دولت آمریکا برای عدم مداخله در امور کشورهای منطقه و تعیین تکلیف برای آنان تصریح کرد: کشورهای منطقه از ظرفیت لازم برای همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در منطقه خود برخوردارند و نیازی به استراتژی های بی ثبات کننده و تروریست پرور آمریکا ندارند.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه 30 اسد در معرفی راهبرد واشنگتن در جنگ با تروریست های طالبان، آشکارا پاکستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها و عامل مهم بی ثباتی افغانستان دانست که این اظهارات با اعتراض گسترده مسئولان اسلام آباد روبرو شد.

این اتهام درحالی مطرح شده است که آمریکا به بهانه حادثه 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم از سال 2001 در خاک افغانستان حضور نظامی دارد، حضوری که با گذشت 16 سال نه تنها تروریسم در این کشور را ریشه کن نکرده بلکه به کشتار و ناامنی ها در افغانستان و منطقه کمک چشمگیری کرده است.

 

کلیدواژه