قاسمی: آل خلیفه فرافکنی و تلاش برای به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی را کنار بگذارد
(last modified Fri, 25 Aug 2017 08:02:27 GMT )
سنبله 03, 1396 12:32 Asia/Kabul
  • قاسمی: آل خلیفه فرافکنی و تلاش برای به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد ادعای جدید رژیم آل خلیفه ضد ایران، به مقامات این رژیم توصیه کرد فرافکنی و تلاش برای به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی را کنار بگذارند.

«بهرام قاسمی» روز جمعه ضمن رد ادعای جدید وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای ایران در مشکلات داخلی آن کشور، تمامی این ادعاها را بی اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مروج خشونت و اقدامات بی ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.

قاسمی افزود، همزمان با افشاگری سازمان های حقوق بشری درخصوص شکنجه معترضان بحرینی در زندان های رژیم آل خلیفه، بار دیگر این رژیم به فرافکنی و ادعاهای نا روا، دروغ و غیرقابل اثبات روی آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به حاکمان بحرین توصیه کرد سرکوب، شکنجه، تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت جویانه مردم بحرین و هم چنین روش های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با مردم بحرین را از طریق گفت و گو، تعامل و روش های مدنی و آشتی جویانه حل و فصل کند.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه با کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی در این کشور را سرکوب می‌کند.

بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا بنا بر اعلام منابع حقوق بشری دارای بیشترین زندانی سیاسی است.

 

کلیدواژه