عراقچی: جمهوری اسلامی ایران از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کند
(last modified 1403-07-01T04:44:46+00:00 )
میزان 01, 1403 09:14 Asia/Kabul
  • عراقچی: جمهوری اسلامی ایران از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کند
    عراقچی: جمهوری اسلامی ایران از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قربانیان تحریم‌های آمریکا، شرایط مردم کوبا را کاملا درک و از این کشور در برابر تحریم ها حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران در دیدار «برنو رودریگز پاریلا » وزیر امور خارجه کوبا در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک  با اشاره به اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصلاح حامی تروریسم، این امر را محکوم کرد و آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه از سوی آمریکا دانست.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها است. 

عراقچی با تشریح آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا نیز تصریح کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان از سر استیصال و به دلیل شکست آنها در غزه است.

«برنو رودریگز پاریلا » وزیر امور خارجه کوبا نیز با استقبال از توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه های اقتصادی، دانشگاهی و علمی میان تهران - هاوانا و برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک گفت: کوبا از جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست های خصمانه آمریکا حمایت می کند.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در دیدار «عبدالله علی الیحیا»  وزیرامور خارجه کویت، رژیم اشغالگر قدس را برای صلح و امنیت در منطقه و جهان، بسیار خطرناک دانست و گفت: کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از شرارت‌های این رژیم با یکدیگر همکاری کنند.

عراقچی تاکید کرد، سیاست حسن همسایگی از اصول دولت چهاردهم ایران است و در دولت جدید مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه بیش از پیش تعمیق خواهد یافت.

 وزیر امورخارجه کویت نیز با ابراز خشنودی از دیدار با وزیر امورخارجه ایران از رویکرد سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد روابط ایران و کشورهای منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امورخارجه ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در نیویورک، با «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین نیز دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

عراقچی عازم نیویورک شد

کلیدواژه