درخشش ورزشکاران ایران در ششمین روز «یونیورسیاد»/ صعود به رده نهم
(last modified 1396-06-04T01:47:38+00:00 )
سنبله 04, 1396 06:17 Asia/Kabul
  • درخشش ورزشکاران ایران در ششمین روز «یونیورسیاد»/ صعود به رده نهم

کاروان جمهوری اسلامی ایران در ششمین روز از رقابت های دانشجویان جهان «یونیورسیاد» در «تکواندو» خوش درخشید و صاحب دو مدال طلا و یک مدال برنز شد.

به گزارش رادیو دری، ششمین روز از بیست و نهمین دوره رقابت های دانشجویان جهان امروز جمعه برگزار شد و ورزشکاران ایران در چهار رشته تکواندو، شمشیربازی، وزنه برداری و والیبال به میدان رفتند.

با سه مدالی که در روز ششم به دست آمد، جمع مدالهای کاروان ایران به عدد ۱۶ رسید و به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران در جدول توزیع مدال ها به رده نهم صعود کرد.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران تاکنون 4 مدال طلا در رشته تکواندو، 3 مدال نقره در رشته های کامپوند مردان، شمشیربازی مردان و تکواندو و 9 مدال برنز در رشته های «پومسه»، شمشیربازی، تکواندو و وزنه برداری کسب کرده است.

تیم والیبال دانشجویان ایران نیز در پنجمین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت های دانشجویان جهان امروز جمعه به مصاف کانادا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۶ ) به پیروزی رسید. ایران پیش از این موفق شده بود تیم های قبرس، امارات، آرژانتین و سوئیس را شکست بدهد و با برد امروز خود، مقتدارانه به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کند.

بیست و نهمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان «یونیورسیاد 2017 » روز شنبه گذشته در تایوان و با حضور 12 هزار شرکت کننده از بیش از 140 کشور آغاز شد و تا 8 سنبله  ادامه دارد. 

کاروان ورزشی دانشجویان ایران با 62 ورزشکار در هشت رشته جودو، تیروکمان، شمشیربازی، والیبال، تکواندوی پومسه، ووشو، بدمینتون و وزنه‌برداری در بازی‌های یونیورسیاد شرکت دارد.