سنبله 05, 1396 08:10 Asia/Kabul
  •  سیاری: تامین امنیت خزر باید توسط کشورهای حاشیه این دریا تامین شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تامین امنیت دریای خزر توسط کشورهای حاشیه این دریا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار "حبیب الله سیاری" که برای شرکت در سومین نشست امنیت دریایی به اندونزی سفر کرده است در آخرین روز حضور خود در اینکشور در دیدار هیات روسیه گفت: ما معتقدیم که دریای خزر دریای صلح و دوستی است و برای برقراری امنیت این دریا به هیچ عنوان نیاز به دخالت بیگانگان نیست و کشورهای مستقر در حاشیه آن قادر به تامین امنیت این دریا هستند.

سیاری با اشاره به روابط حسنه میان کشورهای ساحلی دریای خزر، حضور نیروهای خارجی در این دریا را عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست.

در این دیدار طرفین بر لزوم تحکیم روابط کشورهای ایران و روسیه به ویژه در زمینه تعاملات دریایی و توسعه همکاری ها در خصوص موارد آموزشی و فنی تاکید کردن.

امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشنبه گذشته برای شرکت در سومین نشست امنیت دریایی - در صدر هیاتی وارد اندونزی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مدت حضور خود در اندونزی ضمن حضور موثر در همایش - با فرماندهان و هیئت های عالیرتبه نیروی دریایی کشورهای مختلف ازجمله اندونزی - بنگلادش - روسیه - چین - هندوستان - پاکستان و تایلند دیدار و گفت وگو کرد .

 

کلیدواژه