سنبله 06, 1396 11:51 Asia/Kabul
  •  دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی

در آستانه‌ی آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، جمعی از طلاب مدارس علمیه‌ی استان تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفظ و تداوم هنجارهای انقلابی را دشوار و نیازمند مبارزه دانستند و افزودند: همچنان‌ که پیروزی انقلاب نیازمند مبارزه بود، تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی هم نیازمند مبارزه است.

 

«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه و در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه در دیدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه‌ علمیه استان تهران، تأکید کردند: اسلام حرفهای نو و جذابی در زمینه انسان، جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعاً پذیرنده بسیاری خواهد داشت.

«حضرت آیت الله خامنه ای» روحانیت را ادامه دهنده وظیفه و رسالت انبیا برشمردند و خاطرنشان کردند: همانگونه که انبیاء بدنبال ایجاد زمینه ای برای حاکمیت جهان بینی توحیدی و ایجاد حیات طیبه بودند، مهمترین وظیفه روحانیت نیز ایفای همین رسالت است.

ایشان به تشکیل نظام اسلامی در ایران و امتیازات این دوران برای انجام وظیفه روحانیت اشاره کردند و افزودند: «حاکم بودن فضای اسلامی بر جامعه» یکی از این ویژگی‌ها است، علاوه بر آن، در سطح جهانی نیز یک خلأ فکری ناشی از سرخوردگی از بی نتیجه بودن تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی وجود دارد که زمینه را برای ارائه حرفهای نوی تفکر اسلامی فراهم کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجود وسائل و ابزارهای ارتباطاتی و رسانه‌ای فراگیر بواسطه شکل‌گیری فضای مجازی را یکی دیگر از ویژگی‌های دوران کنونی برای رساندن پیام حیات بخش اسلام، برشمردند و گفتند: یکی دیگر از امتیازات این دوران، کثرت سؤالها و شبهه ها در ذهن‌ها است که همین زیاد بودن سؤالها، ذهن ها را برای یافتن پاسخ ها فعال و زمینه را برای عبور از مرزهای علم فراهم خواهد کرد.

کلیدواژه