سنبله 07, 1396 14:11 Asia/Kabul
  •  قاضی‌عسکر: مسائل قومی و فرقه‌ای نباید در حج مطرح شود

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار رئیس بعثه حج ترکیه در مکه مکرمه ‏تاکید کرد: نباید مسائل فرقه‌ای و قومی در حج مطرح شود.

«حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی‌عسکر» سرپرست حجاج ایرانی روز سه شنبه در دیدار «اکرم کلش» Ekrem Keleş سرپرست سازمان دیانت و رئیس بعثه حج ترکیه ‏در مکه‌مکرمه گفت: ایران امنیت ‏مکه و مدینه را امنیت خود می‌داند و مخالف طرح مسائل ملی و فرقه‌ای در حج است. 

قاضی‌عسکر، با اشاره به جنایت‌ تروریست‌ها در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و ترکیه افزود: اسلام دین جامع و کاملی است و دشمنان نگران هستند این دین جامع در جهان منتشر شود، لذا برای مقابله با این توطئه دشمنان همه مسلمانان باید با هم متحد شوند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری با ترکیه در حوزه حج تصریح کرد: ارتباط بعثه‌های ایران و ترکیه ارتباط مستحکمی است و تهران همواره از تبادل تجربیات در حوزه حج استقبال می‌کند.

«اکرم کلش» سرپرست سازمان دیانت و رئیس بعثه حج ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ایرانیان در مراسم حج امسال اظهار کرد: درموسم حج با وجود تفاوت‌های نژادی و مذهبی، جلوه‌ای از وحدت و برادری به نمایش گذاشته می‌شود.

اکرم کلش، ایران و ترکیه را دو کشور مهم در حل مسائل منطقه و مشکلات جهان اسلام دانست و افزود: تروریسم بزرگترین خطر برای بشریت است و برای مقابله با این پدیده و تحقق صلح منطقه‌ای و بین المللی، مسلمانان باید با هم همکاری کنند.

 

کلیدواژه