ظریف: خروج آمریکا از برجام، باعث انزوای این کشور می‌شود
(last modified Wed, 30 Aug 2017 03:48:05 GMT )
سنبله 08, 1396 08:18 Asia/Kabul
  • ظریف: خروج آمریکا از برجام، باعث انزوای این کشور می‌شود

وزیر خارجه ایران در واکنش به طرح اخیر «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل برای خروج رئیس‌جمهوری این کشور از توافق هسته‌ای، گفت: اجرای این طرح، شکست برای آمریکا خواهد بود و باعث انزوای هرچه بیشتر این کشور در صحنه بین‌المللی می‌شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران سه شنبه‌شب اظهار کرد: بولتون برای 10 سال سیاست نفی غنی‌سازی ایران را پایه‌گذاری و پیگیری کرد و باعث شد که تعداد سانتریفیوژها در ایران از 200 عدد به حدود 20 هزار عدد برسد و در واقع دستاورد سیاست‌های بولتون، تولید 19800 سانتریفیوژ دیگر در ایران بود.

ظریف خاطرنشان کرد: مردم آمریکا از شکست این‌گونه سیاست‌ها که توسط بولتون و افرادی مثل وی دنبال می‌شود به خوبی اطلاع دارند و به همین دلیل، گوش شنوایی برای این پیشنهادات در آمریکا وجود ندارد؛ جامعه بین‌المللی هم به آمریکایی‌ها نشان داده است که پیگیری این سیاست‌ها فقط به انزوای آمریکا می‌انجامد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با تاکید بر اینکه شکست سیاست مبتنی بر بی‌عقلی و منطق زور بارها اثبات شده است، به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: شش سال است که مردم سوریه در برابر فجیع‌ترین حملات گروه‌های تروریستی مقاومت کرده‌اند.

وزیر خارجه ایران گفت: در ابتدای تحولات سوریه، بسیاری فکر می‌کردند که این حرکت ظرف چند هفته می‌تواند به شکست مردم سوریه بینجامد؛ اکنون شش سال از این تحولات گذشته است و این تروریست‌ها هستند که در سوریه شکست خورده‌اند.

 

کلیدواژه