سنبله 08, 1396 15:02 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ، گفت : تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس ایران روز چهارشنبه در پیامی به «کنگره ایران قربانی تروریسم از منافقین تا داعش» به مناسبت روز مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: تروریسم، ریشه مهم ترین تهدیدها ضد صلح و امنیت جهانی بوده و وضعیت فاجعه آمیز بیشتر ملت ها و کشورهایی که درگیر جنگ و خونریزی هستند و از آوارگی و فقر رنج می برند از دستاوردهای سلطه گرانه و تروریستی است.

لاریجانی، به نقش قدرت های بزرگ در شکل گیری و توسعه تروریسم اشاره کرد و افزود: ملت ایران قربانی پدیده شوم تروریسم بوده و گروهک تروریستی منافقین با حمایت های مالی سیاسی و تبلیغی برخی از دولت های مخالف، با شیوه قهرآمیز و ترورهای فراوان درصدد حذف فیزیکی عناصر کارآمد و طراحان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام با چهره ای که امروز گروه های تکفیری و تروریستی از اسلام ترسیم می کنند، هیچ سنخیتی ندارد، تاکید کرد: اسلام با کُشتن انسان ها مخالف و همواره در جستجوی امنیت و سعادت بشر بوده است. 

رئیس مجلس ایران همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران، همیشه در راستای ایجاد صلح، دوستی و امنیت در جهان تلاش کرده است، خاطر نشان کرد: مبارزه با تروریسم نیاز به عزم جدی جهانی دارد و با پیگیری دولت ها و ملت ها ، این پدیده شوم در منطقه و جهان ریشه کن خواهد شد.

 

کلیدواژه