سنبله 08, 1396 18:09 Asia/Kabul
  • ظریف : نماینده آمریکا در سازمان ملل از متن برجام بی اطلاع است

وزیر خارجه ایران، اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را ناشی از بی اطلاعی او از متن توافق هسته ای دانست.

«نیکی هیلی»  نماینده آمریکا در سازمان ملل 1 سنبله 1396 پس از دیدار با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مدعی شد: برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت‌های نظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران ‏با بیان اینکه برجام در همه حوزه‌هایی که نیکی هیلی اظهار نظر کرده، کاملا صریح و روشن است گفت: ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل ‏از اصل ‏حرف غلطی است زیرا برجام، بحث راستی آزمایی و چارچوب و مبنای آن را تعیین کرده و اکنون به آنچه که در برجام خواسته ‏شده است عمل می‌شود.‏

ظریف افزود: هیلی نمی‌تواند خواسته‌ها، آرزوها و آما‌لش را به عنوان ایراد برجام مطرح کند زیرا این توافق دارای چارچوب کاملی است و راهکارها را در همه زمینه‌ها مشخص کرده است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، انگلیس ، فرانسه، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است و دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه، همواره در مسیر اجرای برجام مانع‌ تراشی می‌کند.

 

کلیدواژه