ظریف : میزان نظارت در برجام کاملا مشخص است
(last modified 1396-06-11T11:27:13+00:00 )
سنبله 11, 1396 15:57 Asia/Kabul
  •  ظریف : میزان نظارت در برجام کاملا مشخص است

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با تاکید بر اینکه میزان نظارت در برجام کاملا مشخص است ، تصریح کرد : «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نمی تواند خواسته‌ها و آرزوهای مقامات واشنگتن را به‌عنوان ایراد برجام مطرح کند .

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اخیرا با تکرار ادعاهای پوچ واشنگتن علیه تهران، خواستار بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران شد.

«نیکی هیلی» در روزهای اخیر به ویژه پس از دیدار روز چهارشنبه 1 سنبله با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین،  سناریوی جدیدی را با هدف برهم زدن برجام که همواره خواست دولت آمریکا بوده آغاز کرده است.

دیدار نیکی هیلی و آمانو به ادعای مقامات آمریکایی در راستای افزایش نگرانی های بین المللی در خصوص آینده برجام و فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفت در حالی که به اذعان گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت، جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز جمعه 3 سنبله ، ایران را که همواره همکاری فراتر از چارچوب قوانین بین المللی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است به «فریبکاری» و داشتن برنامه های  هسته ای پنهانی متهم کرد.

نیکی هیلی با این ادعا بر خلاف قوانین و پروتکل های بین المللی، بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران را ناکافی دانست و خواستار بازدید بازرسان آژانس از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران شد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا در پاسخ به گستاخی های همیشگی مقام های آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران تاکید کرد، درخواست آمریکایی ها برای بازدید از مراکز نظامی ایران یک «طنز سیاسی» است.

قاسمی تصریح کرد: این درخواست خلاف موازین بین المللی آمریکایی ها از خواب‌های تعبیر ناشدنی و آرزوهایی است که به ثمر نخواهد رسید.

 

کلیدواژه