برخورداری تمام اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق و آزادی‌های اساسی
(last modified 1396-06-12T13:45:12+00:00 )
سنبله 12, 1396 18:15 Asia/Kabul
  • برخورداری تمام اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق و آزادی‌های اساسی

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار سفیر آلمان در تهران تاکید کرد: اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردار بوده و مدارس ویژه خود را دارند.

به گزارش رادیو دری،«اسفندیار اختیاری» نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «میشائیل کلور برشتولد» Michael Klor Berchtold سفیر آلمان در تهران، با تاکید بر آزادی همه اقلیت های دینی از جمله زرتشتیان از حقوق و آزادی های اولیه و اساسی در ایران گفت: همه اقلیت های دینی در ایران در عمل به فرایض دینی در عبادتگاه های مخصوص به خود آزاد هستند و مدارس ویژه خود را دارند.

اختیاری همچنین با اشاره به پیشینه مناسبات ایران و آلمان افزود: توسعه و تقویت همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، به نفع مردم ایران و آلمان خواهد بود.

«میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان، از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی آلمان برخوردار است اظهار کرد: تحکیم و تقویت ارتباطات و همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور، مورد توجه و اهتمام مسئولان آلمانی قرار دارد.

برشتولد با تجلیل از فرهنگ و تمدن غنی ایران تصریح کرد: بسیاری از شخصیت های برجسته فرهنگی و ادبی در اروپا، تحت تاثیر فرهنگ و هنر ایران به خلق آثار خود پرداختند.