قاسمی: جنگ با داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه تفاوت دارد
(last modified 1396-06-13T03:44:20+00:00 )
سنبله 13, 1396 08:14 Asia/Kabul
  •  قاسمی: جنگ با داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه تفاوت دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جنگ با گروه تروریستی داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه فرق اساسی دارد.

 «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه با استقبال و حمایت از اقدام انساندوستانه دولت و حزب الله لبنان در نجات مردم عادی و بی گناه که پیروزی نظامی لبنان را به پیروزی بزرگتری تبدیل کرد، افزود: اقدام آمریکا در محاصره زنان و کودکان با توجه به سابقه همکاری این کشور با گروه تروریستی داعش ، موضوعی غیرمنطقی بوده و این اقدام تلاشی برای اثرگذاری منفی بر پیروزی دولت و مقاومت لبنان است.

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش اعلام کرد از حرکت اتوبوس های حامل تروریست‌های داعش از مرزهای لبنان و سوریه به سمت مناطق تحت اشغال این گروه در منطقه دیرالزور شرق سوریه ممانعت کرده است.

قاسمی تصریح کرد: محاصره هوایی زنان و کودکان در اتوبوس های غیرنظامی و کشته شدن چند زن باردار در دو روز گذشته ، در صورت تداوم ، ممکن است به فاجعه انسانی منجر شود.

وی تاکید کرد: داعش با تلاش دولت‌های عراق ، سوریه، لبنان و ایران و ارتش و نیروهای مقاومت این کشورها رو به زوال و فروپاشی کامل است، لذا محاصره تعدادی زن و کودک در صحرا هیچگونه ارزش نظامی نداشته و تاثیری هم بر کاهش قدرت داعش ندارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با تروریسم به ویژه داعش، از سازمان ملل متحد می خواهد در این موضوع مداخله و از کشتار بی گناهان جلوگیری کند.

 

کلیدواژه