ظریف: ایران شریکی مطمئن برای آفریقای جنوبی است
(last modified 1396-06-13T03:53:38+00:00 )
سنبله 13, 1396 08:23 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران شریکی مطمئن برای آفریقای جنوبی است

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران می تواند شریک خوب و مطمئنی برای آفریقای جنوبی در منطقه باشد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در دیدار «بالکا ام‌بته» ‏Baleka Mbete‏ رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی در تهران، این کشور را دوست ایران به ویژه در دوران تحریم ها دانست و توسعه همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها به ویژه همکاری های بانکی را خواستار شد.

«بالکا ام بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز در این دیدار از ایجاد تسهیلات و تلاش برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه، به ویژه در بخش همکاری های بانکی با ایران استقبال کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی همچنین گفت: ظرفیت های زیادی میان دو کشور وجود دارد که به منظور توسعه همکاری های دوجانبه ، باید این ظرفیت ها را عملیاتی کرد.

وزیر امور خارجه ایران و رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی همچنین در این دیدار در خصوص برگزاری کمیسیون همکاری های مشترک، سفر آینده رئیس جمهوری ایران به آفریقای جنوبی، برجام و تحولات منطقه به ویژه مساله فلسطین گفت و گو کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی که روز جمعه برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی پارلمانی وارد تهران شد تاکنون با رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرده است.

 

کلیدواژه