سنبله 13, 1396 08:38 Asia/Kabul
  • حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق در نابودی تروریسم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران بر حمایت کامل جمهوری اسلامی از دولت عراق در نابودی تروریسم، بازسازی و توسعه عراق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید «محمود هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران  روز یکشنبه در دیدار با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در بغداد گفت،  جمهوری اسلامی همچنان برای آزادسازی مناطق باقی مانده اشغال شده داعش در عراق و تحقق آرمانهای مردم  این کشور در دستیبابی به وحدت کمک می کند .

آیت الله شاهرودی افزود ، پیروزی های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابل تروریستها  جهانیان را شگفت زده کرد و فرصت را از دشمنان عراق گرفت.

نخست وزیر عراق نیز در استقبال از آیت الله شاهرودی و هیات همراه، یکپارچگی و وحدت مردم عراق را رمز پیروزی در همه جبهه ها عنوان کرد و گفت ، دولت بغداد همچنان با عزم، اراده، قدرت، تکیه بر مردم عراق و توان آنها در مسیر پیروزی در مقابل داعش پیش می رود .

العبادی افزود، ملت عراق روزهای پیروزمند باشکوهی را سپری می کند  که نیروهای عراقی از گروه های مختلف با فداکاری و حمایت و پشتیبانی «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق رقم زده اند.

العبادی همچنین  ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه بین ایران و عراق از حمایت تهران از بغداد در برابر تروریسم قدردانی کرد.

آیت الله هاشمی‌شاهرودی پنجشنبه گذشته 9 سنبله با هدف دیدار و گفت و گو با برخی از مقامات عراقی در صدر هیاتی عالی‌رتبه وارد بغداد، پایتخت عراق شد .

 

کلیدواژه