ظریف: ایران آماده همکاری با همسایگان خود است
(last modified 1396-06-15T02:50:08+00:00 )
سنبله 15, 1396 07:20 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران آماده همکاری با همسایگان خود است

وزیر خارجه ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه، حاضر به همکاری با همه همسایگان خود است.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ با بیان این که همه کشورهای منطقه با چالش تروریسم رو به رو هستند، تاکید کرد: ایران بدون توجه به وابستگی‌های مذهبی از کشورهای منطقه حمایت کرده است.

ظریف با بیان این که ایران از قطر در برابر محاصره چهار کشور عربی حمایت کرد، افزود: هیچ یک از ملت‌ها نباید تسلیم محاصره شوند؛ البته ایران در مشکلات داخلی کشورها دخالت نمی‌کند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترویج وحدت اسلامی تاوان سنگینی داده است و همچنان به این مسیر ادامه می‌دهد. 

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی مسلمانان میانمار گفت: درباره مسلمانان روهینگیایی در میانمار با وزیران خارجه ترکیه و اندونزی گفت و گو کرده است.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره امکان همکاری با عربستان نیز اظهار کرد: ایران همیشه آماده همکاری با همه کشورهای اسلامی از جمله عربستان بوده است.

وزیر خارجه ایران با بیان این که جنگ کنونی علیه مردم یمن، اقدامی غیرعاقلانه است، تاکید کرد: عربستان و امارات و بقیه کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن به هیچ یک از هدف‌هایشان نرسیدند.

وزیر خارجه ایران، موضوع فلسطین را هم بزرگترین چالش پیش‌روی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی باید حول محور فلسطین جمع شوند.

 

کلیدواژه