سنبله 15, 1396 14:35 Asia/Kabul
  • پیگیری و تلاش ایران برای حل مشکلات مسلمانان میانمار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مسلمانان مظلوم میانمار در برنامه های وزارت خارجه ایران است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: وزارت امور خارجه ایران تلاش کرده مساله مسلمانان میانمار در مجامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل مطرح شود و حساسیت مردم جهان و دیگر دولت ها را نسبت به آن جلب کند.

قاسمی تصریح کرد: کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر باید تداوم تضییع حقوق مسلمانان میانمار و اقدامات غیرانسانی وخشونت آمیزعلیه آنان را محکوم کنند و از جامعه بین الملل و بویژه سازمان بین الملل بخواهند که از ادامه این کشتار سازمان یافته جلوگیری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اتحاد جهان اسلام و اقدامات عملی در حمایت از مسلمانان روهینگیا را از راهکارهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق مسلمانان روهینگیایی عنوان کرد و افزود: در صورتی که کشورهای اسلامی به صورت یکپارچه در مقابل این نسل کشی ایستادگی کنند، بانیان این اقدامات خشونت بار مجبور به عقب نشینی می شوند.

بر اثر حملات اخیر ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 3 سنبله آغاز شده است، بیش از 400 نفر کشته شدند. دولت میانمار یک میلیون مسلمان روهینگیایی را مهاجران غیرقانونی می‌داند و هیچ حق شهروندی برای آنها قائل نیست. 

 

 

کلیدواژه