سرلشکر رحیم‌صفوی: تجزیه عراق توطئه دشمنان است
(last modified 1396-06-17T06:19:43+00:00 )
سنبله 17, 1396 10:49 Asia/Kabul
  • سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی
    سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که پس از شکست تروریست ها در عراق و سوریه، توطئه جدیدی در منطقه در حال شکل گیری است گفت،دشمنان به فکر تجزیه عراق و سوریه هستند.

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» روز پنجشنبه در سنندج (غرب ایران) با اشاره به تحرکات در منطقه کردستان عراق برای جدایی این منطقه از عراق تصریح کرد، تجزیه عراق چیزی جز جنگ و ناامنی برای مردم این کشور به ارمغان نخواهد آورد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، سوریه، ترکیه و دولت مرکزی عراق با برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق مخالف هستند گفت، نخستین کسانی که از این جدایی ضرر می کنند مردم منطقه کردستان عراق هستند.

سرلشکر رحیم‌صفوی افزود،  تجزیه کشورهای منطقه به بخشهای کوچک هدف دشمنان است تا بتوانند همیشه بر آنان تسلط داشته باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه دو گفتمان سلطه و مقاومت در منطقه وجود دارد، خاطر نشان کرد:  گفتمان سلطه را بریتانیایی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها و گفتمان مقاومت را مردم منطقه، ایران و روسیه ایجاد و دنبال می کنند.

برخی احزاب منطقه کردستان عراق، 17 جوزا  در نشستی با حضور «مسعود بارزانی»، رئیس این منطقه با برگزاری همه‌‌ پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق در 3 میزان 1396موافقت کردند ؛ موضوعی که با مخالفت قاطع دولت و گروه‌های مختلف عراقی‌ و کشورهای منطقه رو به رو شده است.

«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق اخیرا از طرح موضوع همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق از سوی رهبران کرد، ابراز تاسف کرد و گفت، طرح موضوع همه پرسی، در شرایطی که عراقی ها با همکاری و تعامل موفقیت های بزرگی در  جنگ علیه داعش کسب کرده اند، جای تاسف دارد.