سنبله 17, 1396 11:02 Asia/Kabul
  • نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل
    نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه «فرهنگ صلح» چکیده منشور ملل متحد است گفت،این موضوع باید مرکز فعالیت­ های این سازمان بین المللی باشد.

«غلامعلی خوشرو» روز پنجشنبه در نشست سازمان ملل متحد با موضوع «فرهنگ صلح» با تاکید بر این که این سازمان به منظور نجات بشریت از جنگ و ناامنی تاسیس شده است، مسئولیت این سازمان را در مقابله با اهریمن افراطی گری و ارتقای فرهنگ صلح برجسته دانست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد، کسانی که به جای دیپلماسی و مذاکره با زبان تحریم و تهدید سخن گفته و فرهنگ سلطه گری و افراط گرایی را تقویت می کنند با گفتار و کردار خود سرچشمه فرهنگ صلح و مدارا را می‌خشکانند.

خوشرو یک جانبه گرایی و زورمداری در روابط بین المللی را موجب بی ثباتی، ناامنی و افزایش تروریسم و افراطی گری دانست و افزود: باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام، بهره گرفت و آنها را در تعاملات بین‌المللی الگو قرار داد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان این که منطقه خاورمیانه نمایشگاه سلاح‌های پیشرفته مرگبار شده است خاطر نشان کرد این سلاح‌ها هر یک زخمی بر تن مجروح صلح وارد می کند.

«غلامعلی خوشرو» افزود زمانی که کانون های ترور و ائتلاف‌های کاذب به تخریب و بمباران اماکن مذهبی، مدارس و بیمارستان ها و نیز کشتار مردم کوچه و بازار می پردازند، در عمل با دست های آهنین گلوی فرهنگ صلح را می‌فشارند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین با محکومیت جنایات ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، تصریح کرد مسلمانان روهینگیا قربانی افراطی ­گری و عدم مدارا شده اند.

خوشرو با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در ارائه قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی­ گری» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همه کشورهای صلح ­طلب خواست تا در راه تحقق صلح به تشریک مساعی بپردازند.

 

کلیدواژه