سنبله 17, 1396 14:21 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران
    سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران تلاشهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی را برای پیگیری وضع مسلمانان میانمار تشریح کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری صداوسیما؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران ‏اظهار کرد: تهران تاکنون اقدامات و رایزنی‌های دیپلماتیک وسیعی برای پیگیری وضعیت مسلمانان میانمار انجام داده و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران تماس‌های تلفنی با تعدادی از همتایان خود در کشورهای مختلف داشته است.

قاسمی افزود: در چارچوب اقدامات دیپلماتیک تهران، دستورالعملی نیز برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک ارسال شده تا آنها از طریق دیدار و گفت‌وگو با مقام های سازمان ملل و سفیران کشورهای اسلامی در این نهاد بین‌المللی، وضعیت مسلمانان را در میانمار پیگیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ‏همچنین با بیان اینکه سفارت تهران در تایلند به عنوان سفارت آکردیته در میانمار عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: سفارت ایران در تایلند، تماس‌هایی را با دولت میانمار انجام داده تا این زمینه فراهم شود که کمک‌های ایران از طریق جمعیت هلال‌احمر به مردم این منطقه ارسال شود اما با وجود تماس‌هایی که با دولت میانمار گرفته شده ، متاسفانه تاکنون دولت این کشور مجوزی را برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه ایران صادر نکرده است.

قاسمی ‏تاکید کرد: تلاش‌های دیپلماتیک تهران ادامه خواهد داشت تا جمعیت هلال‌احمر ایران بتواند کمک‌های ایران را به مردم مظلوم این منطقه ارسال کند و در صورتی که چنین مجوزی ارسال شود، هیاتی از نمایندگان وزارت خارجه ایران به همراه این کمک‌ها به میانمار سفر خواهند کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ‏تاکید کرد: تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف برای پیگیری وضعیت مسلمانان میانمار با جدیت تمام ادامه خواهد داشت.

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمارعلیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، شش هزار و 334 مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار و 349 تن دیگر زخمی شده اند.

 

کلیدواژه