سنبله 17, 1396 14:39 Asia/Kabul
  • راهپیمایی مردم ایران در محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار

نمازگزاران در تهران و دیگر شهرهای ایران ، پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی ضمن محکوم کردن جنایات و کشتار مسلمانان در میانمار ، حمایت خود را از آنها فریاد زدند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  شرکت کنندگان در این راهپیمایی در بیانیه ای ، سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر را در قبال کشتار مسلمانان در میانمار محکوم کردند .

راهپیمایان در این بیانیه ، خواستار اقدام عملی سران کشورهای اسلامی و علمای جهان اسلام در جلوگیری از کشتار مسلمانان بی دفاع میانمار شدند.

مردم تهران در این بیانیه ، جنایات وحشیانه علیه مسلمانان بی دفاع میانمار را بخشی از سیاستهای استکباری جهانخواران دانستند و جنایات ضد بشری را بشدت محکوم کردند .

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، شش هزار و 334 مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار و 349 تن دیگر زخمی شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

کلیدواژه