سنبله 19, 1396 10:58 Asia/Kabul
  • توافق ایران و پاکستان برای تقویت کنترل مرز مشترک

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: براساس گفت و گوهای اخیر انجام شده با مسوولان پاکستان، اعزام یگان و نفرات در مرز مشترک ایران و پاکستان تقویت شده است.

«سردار سرتیپ قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا؛ درباره اقدامات انجام شده برای بهبود امنیت مرزهای شرقی و مرز مشترک ایران و پاکستان، افزود: ایران از مسوولان پاکستان انتظار دارد تا به عنوان دو کشور همسایه و اسلامی مرزهای مشترک خود را به طور مشترک مدیریت کنند، چرا که اکنون پرهزینه‌ترین مرز ایران مرز مشترک با پاکستان است.

سردار سرتیپ رضایی به حملات گروه‌های تروریستی به مرزهای شرقی ایران و شهادت تعدادی از مرزبانان ایرانی و فرار تروریست‌ها به خاک پاکستان اشاره کرد و گفت: دولت پاکستان باید یگان‌های خود را در مرز مشترک با ایران مستقر کند تا ورود و خروج در این منطقه بیشتر کنترل شود و امنیت افزایش یابد.

سردار سرتیپ رضایی تصریح کرد: در نشست‌هایی اخیر انجام شده با مسوولان پاکستان قرار شده است، به زودی هیاتی از پاکستان به ایران سفر کند و گفت وگوهایی برای مدیریت مشترک مرزها انجام شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران همچنین گفت: در مرزهای شرقی ایران سال جاری حدود 40 تُن موادمخدر در درگیری با اشرار و قاچاقچیان کشف شده که در این خصوص نیز نشست‌هایی با مسوولان مرزبانی افغانستان انجام شده است.

 

کلیدواژه