سنبله 20, 1396 15:16 Asia/Kabul
  •  بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی، حقوق بشری، سازمان همکاری اسلامی و همه مصلحان جهان مسوولیت خود را در قبال مسلمانان روهینگیایی بپذیرند.

«آیت الله محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار، تصریح کرد: ابعاد کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیایی به دست بودائیان که با حمایت و پشتیبانی دولت و ارتش میانمار و در میان سکوت مشکوک بین‌المللی صورت می‌گیرد، خارج از حد تصور است.

آیت الله اراکی تاکید کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از همه کشورهای اسلامی می‌خواهد که از مسلمانان مظلوم میانمار دفاع کنند و برای توقف این کشتار و آوارگی و مجازات قاتلان و جنایتکاران و حامیان آنها تلاش جدی انجام دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همچنین آمادگی این مجمع را برای میانجی‌گری و انجام گفت و گو میان دولت میانمار و مسلمانان این کشور اعلام کرد تا برای همه شهروندان میانمار آزادی و عدالت و برابری تضمین شود.

بر اثر حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در ولایت راخین، غرب این کشور که از 25 اوت/ 3 سنبله گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و زخمی و حدود 300 هزار نفر آواره شده‌اند. مسلمانان در میانمار از هیچ حق شهروندی برخوردار نیستند.

کلیدواژه