سنبله 21, 1396 12:52 Asia/Kabul
  •  نوبخت: حمایت از مظلومان از سیاست های غیرقابل تغییر ایران است

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه تهران از همه ابزارهای دیپلماسی برای کمک به مسلمانان میانمار استفاده خواهد کرد گفت: حمایت از مظلومان و محرومان به ویژه مسلمانان از سیاست های غیرقابل تغییر ایران است.

به گزارش رادیو دری،«محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری، با بیان اینکه دولت و ارتش میانمار، مسئول قتل عام و کشتار مسلمانان در این کشور هستند اظهار کرد: ایران علاوه بر ابراز همدردی با مسلمانان میانمار، همه تلاش خود را برای کمک آنان به کار خواهد گرفت.

از روز جمعه 25 اوت تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

نوبخت همچنین درباره اظهارات «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه در ادبیات این آژانس موضوعی به نام سایت مشکوک وجود ندارد گفت: این اظهارات آمانو نشان داد که حرف های دولتمردان آمریکا، بی پایه و غیرحقوقی بوده به گونه ای که آژانس نیز آن را تأیید نکرده است.

«نیکی هیلی» Nikki Haley نماینده آمریکا در سازمان ملل 23 اوت جاری پس از دیدار با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مدعی شد: برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت‌های نظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است.

سخنگوی دولت ایران همچنین با اشاره به اقدام احتمالی آمریکا در خروج از برجام تاکید کرد: بازنده و منزوی اصلی اقدام احتمالی آمریکا در خروج از برجام، خود دولت این کشور خواهد بود.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است و دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه، همواره در مسیر اجرای برجام مانع‌تراشی می‌کند.

 

کلیدواژه