سنبله 21, 1396 18:52 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
    سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعهدی که در قبال مسلمانان جهان دارد با تمان توان در خصوص احقاق حق مسلمانان روهینگیایی اقدام خواهد کرد.

«بهرام قاسمی» روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما خاطر نشان کرد، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصت مناسبی است که دولت جمهوری اسلامی ایران موضوع نسل کشی مسلمانان میانمار را مطرح کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز به طور فعال در اجلاس ها و همچنین دیدارهای وزیر امور خارجه ایران با همتایانش  این موضوع را مطرح و پیگیری کرده است خاطر نشان کرد، در روزهای اخیر نیز  وزارت امور خارجه ایران اقدامات فراوانی از جمله نگارش نامه از سوی وزیر امور خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد برای دفاع از مسلمانان مظلوم روهینگیایی انجام داده است.

قاسمی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش هایش  در سطوح مختلف برای توقف جنایات ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی ادامه خواهد داد.

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

 

کلیدواژه