قاسمی: مرتبط کردن انفجار سالهای پیش آرژانتین به ایران توطئه صهیونیستی است
(last modified Thu, 14 Sep 2017 03:10:01 GMT )
سنبله 23, 1396 07:40 Asia/Kabul
  • قاسمی: مرتبط کردن انفجار سالهای پیش آرژانتین به ایران توطئه صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اقدام تروریستی سال های گذشته در پایتخت آرژانتین، اتهامات وارده به اتباع ایرانی در این ارتباط را توطئه ای صهیونیستی علیه ایران دانست.

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی چهارشنبه شب با محکوم کردن ادعاهای تکراری و سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص ارتباط ایران با انفجارهای سالیان گذشته در "بوئنوس آیرس" پایتخت آرژانتین افزود: صهیونیست ها و مافیای قدرت در آرژانتین تلاش دارند عاملین واقعی این اقدام را از مجازات رهایی بخشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: هدف از ادعاهای صهیونیست ها درباره انفجار سال 1994/ 1373 در مرکز یهودیان در آرژانتین، انحراف افکار عمومی نسبت به جنایات روزافزون رژیم اشغالگر قدس در نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

قاسمی گفت : از مجامع جهانی خواستار اقدام قاطع در جهت توقف کشتار افراد بیگناه در فلسطین اشغالی - نقض حاکمیت ملی لبنان و سوریه و تجاوز مکرر به کشورهای اسلامی و عربی - حمایت از جریان تروریسم دولتی توسط سران این رژیم کودک کش هستیم.

در بمب‌گذاری سال ١٩٩٤/1373 در ساختمان فرهنگی متعلق به یهودیان در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، بیش از ٨٥ نفر کشته و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه رژیم صهیونیستی و برخی گروه های همسو با هدف انحراف افکار عمومی از جنایات این رژیم در مناطق اشغال شده، ایران را به دخالت در این حادثه متهم کردند.

این درحالی است که ایران آمادگی خود را برای همکاری با آرژانتین در زمینه کشف حقایق این حادثه اعلام کرده است.

 

کلیدواژه