ظریف: پوتین علاقه‌مند به گسترش روابط روسیه با ایران است
(last modified 1396-06-23T03:13:00+00:00 )
سنبله 23, 1396 07:43 Asia/Kabul
  • ظریف: پوتین علاقه‌مند به گسترش روابط روسیه با ایران است

وزیر خارجه ایران گفت: رئیس جمهوری روسیه علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران است و روابط موجود می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین؛ «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران عصر چهارشنبه پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در شهر سوچی به خبرنگاران، تاکید کرد: در جریان گفت و گو با رئیس جمهوری روسیه تاکید شد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) غیرقابل مذاکره و یک توافق همه‌جانبه بین‌المللی است و همه طرف‌ها باید به برجام متعهد باشند.

ظریف همچنین تصریح کرد: همکاری خوبی بین ایران و روسیه برای ایجاد آرامش در سوریه وجود دارد که امیدواریم در نشست مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، موفقیت‌های بیشتری برای برقراری آرامش و شروع روند سیاسی در سوریه به دست آید.

وزیر خارجه ایران با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم دیدار و تحولات مهم منطقه خاورمیانه را با وی بررسی کرد. لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این دیدار، پایبندی ایران به تعهداتش را بر اساس برجام تایید کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر گفت و گوی کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. 

وزیر خارجه ایران صبح روز چهارشنبه برای دیدار با مسوولان عالی‌رتبه روسیه به شهر سوچی، محل اقامتگاه رسمی تابستانی «ولادیمیر پوتین» سفر کرد. 

 

کلیدواژه