ولایتی: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض برجام است / ایران نیازی به هواپیماهای آمریکایی ندارد
(last modified 1396-06-23T14:09:22+00:00 )
سنبله 23, 1396 18:39 Asia/Kabul
  •  ولایتی: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض برجام است / ایران نیازی به هواپیماهای آمریکایی ندارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت، اقدام امریکایی ها درخصوص ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض برجام است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در ادامه اقدامات ضد برجامی واشنگتن، با تصویب دو متمم پیشنهادی یک قانونگذار جمهوریخواه، فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را ممنوع کرد.

پیشتر نیز «استیون منوچین» Steven Mnuchin وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود، وزارتخانه خزانه داری آمریکا مشغول بازبینی مجوزهایی است که به شرکت‌های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران داده است.

«علی اکبر ولایتی» روز پنجشنبه با بیان اینکه ایران به هواپیماهای آمریکایی نیاز ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند نیازهای خود را  در داخل و یا از طریق دیگر کشورها تأمین کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل افزود، این اقدام خصمانه آمریکایی ها در نشست بعدی «هیات نظارت بر اجرای برجام» مورد بحث و بررسی قرار و به آن پاسخ مناسب خواهد داده شد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره آن را نقض می کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا است.

 

کلیدواژه