سنبله 24, 1396 10:02 Asia/Kabul
  • ارسال نخستین محموله کمک های بشر دوستانه ایران برای مسلمانان میانمار

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مسلمانان روهینگیای میانمار به بنگلادش ارسال شد.

به گزارش ایرنا، محموله 40 تُنی کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران که صبح روز جمعه به بنگلادش ارسال شده شامل اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی است.

«مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در جمع خبرنگاران به عدم همکاری دولت میانمار در تحویل این محموله کمک های انساندوستانه برای توزیع در بین مسلمانان روهینگیایی اشاره کرد و گفت: این محموله امدادی در میان آوارگان میانماری که در اردوگاه های اسکان اضطراری بنگلادش مستقر هستند، توزیع می شود.

سلیمی به پیش بینی ارسال 150 تُن از اقلام امدادی و بشر دوستانه برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار اشاره کرد و افزود: یک تیم ارزیاب عالی متشکل از جمعیت هلال احمر و معاون وزیر امور خارجه ایران برای ارزیابی آخرین وضعیت اسکان، بهداشت و تغذیه مسلمانان روهینگیایی میانمار به همراه کمک های بشردوستانه ایران در سفر به بنگلادش حضور دارند تا پس از انجام ارزیابی اولیه و ثانویه ، نسبت به ارسال محموله های دیگر اقدام شود.

وی همچنین از آمادگی استقرار و ایجاد 400 دستگاه چادر امدادی خبر داد و گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا تیم های اسکان اضطراری و موقت را نیز به بنگلادش اعزام کند.

بر اثر حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و زخمی و حدود 380 هزار نفر آواره شده‌اند. مسلمانان در میانمار از حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

 

کلیدواژه