سنبله 24, 1396 14:00 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: کُشتار مسلمانان در میانمار فاجعه بزرگ انسانی است

امام جمعه موقت تهران، کُشتار مسلمانان در میانمار را فاجعه بزرگ انسانی دانست و گفت: پشت صحنه کشتار و آواره کردن صدها هزار مسلمان میانماری، رژیم صهیونیستی قرار دارد.

«آیت الله احمد خاتمی» در خطبه های این هفته نمازجمعه تهران، با بیان اینکه، دولت میانمار با همان سلاحی که رژیم صهیونیستی مسلمانان را در غزه می کُشد، مسلمانان میانماری را کُشته است، تصریح کرد: دولت میانمار با قساوت تمام به پاک سازی قومی می پردازد و «آسانگ سوچی» مشاورعالی دولت و وزیر امور خارجه این کشور که  برنده جایزه صلح نوبل است همچنان در خصوص این نسل کشی سکوت کرده است.

آیت الله خاتمی، با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و برخی از کشورهای اسلامی در قبال کشتار مسلمانان در میانمار، تصریح کرد: جنایات علیه مسلمانان میانمار نشان می دهد، اسلام به صحنه آمده و استکبار از این موضوع وحشت زده شده است.

وی موضوع همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق را هم توطئه جدید استکبار و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: حمایت رژیم صهیونیستی از همه پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق نشان می دهد، این رژیم پس از شکست ایجاد توطئه گروهگ تروریستی داعش در عراق و سوریه، به دنبال تجزیه عراق و توطئه ای جدید است.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص برخی ادعاها مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تاکید کرد: مراکز نظامی اسرار ملت ایران بوده و پروتکل الحاقی و برجام اجازه هیچ بازرسی از اسرار ایران را نداده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی روز پنج شنبه گروه تروریستی داعش در شهر ناصریه در استان ذی قار عراق و شهادت جمعی از زائران ایرانی و عراقی، تصریح کرد: این اقدام تروریستی نشان دهنده استیصال تروریست های ساخته و پرداخته استکبار جهانی است.

 

کلیدواژه