سنبله 25, 1396 08:02 Asia/Kabul
  • ورود نخستین محموله کمک های بشردوستانه ایران به بنگلادش

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای توزیع بین آوارگان مسلمان میانمار ، وارد بنگلادش شد.

به گزارش رادیو دری، محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل 40 تُن اقلام امدادی، دارو، غذایی (برنج، روغن مایع خوراکی، چای کیسه ای و شکر)، دارویی، زیستی، ست ظروف آلومینیومی، بسته های غذایی شرایط اضطراری عمومی، چادر، زیرانداز و پتو است که روز جمعه وارد فرودگاه «شاه امانت» بندر «چیتگانگ» Chittagong بنگلادش شده است. 

«ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه  ایران که به همراه محموله کمک های بشر دوستانه ایران به بنگلادش سفر کرده است ، ابراز امیدواری کرد: در این سفر بتواند بخشی از مشکلات و مسائل را بررسی و راههای کمک رسانی به مسلمانان میانمار را هموار و پیام آنان را به سراسر جهان منعکس کند.

معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پیگیری این موضوع را در دستور کار خواهند داشت. 

بر اثر حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و زخمی و حدود 380 هزار نفر آواره شده‌اند. مسلمانان در میانمار از حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

 

کلیدواژه